Heldækkende plastinderskærme
er kendetegnet ved, at de dækker størst mulig del af hjulkassen og mest muligt
af skærmkanten. Det betyder, at næsten alle kroge og kanter bliver dækket og
dermed beskyttet mod påvirkning fra hjulsprøjt med eventuel saltvand og grus, og
man opnår derfor en rusthæmmende virkning.
Da grus og sten nu ikke kan
ramme selve metaldelen (hjulkassen), vil støjniveauet blive reduceret.
Afprøvning hos FDM af en Hyundai Getz med monterede plast inderskærme
viste, at den oplevede støj på bagsædet blev halveret - de virker
altså støjdæmpende med større komfort til følge. Se eventuelt artikel i
FDM Motor fra april 2004.
Fordi lakken på
skærmkanterne ikke bliver sandblæst af grus fra hjulene, kommer der som
en sidegevinst ingen lakskader på kanterne. Bilen vil derfor holde sig
pæn meget længere.
Med
originale
filtinderskærme.
Filtskærmene dækker dårligt.
Bemærk de ubeskyttedeskærmkanter.
Våd
filtskærm. Kommentarer
overflødige
Heldækkende plastskærme.
God dækning. God beskyttelse også
af skærm-
kanterne
Filtinderskærme er en
opfindelse, som flere og flere bilmodeller udstyres med til
støjdæmpning. De er udmærkede støjdæmpere, men de er katalysator for
rust, idet de efter nogen tids hjulsprøjt bliver raspet op af småsten
fra vejen og derfor begynder at suge vand. Nogle filtinderskærme er
fremstillet af så uegnet materiale, at de suger vand allerede som helt
nye. Filtskærme bør udskiftes til plastinderskærme, hvis det er muligt.
FAKTA: En bil, der
tidligt er monteret med heldækkende plastinderskærme kombineret med en
grundig rustbeskyttelse, vil bevare et pænt ydre og en god brugsværdi i
mange år
|
|
Åbningstider:
Mandag - Fredag..07:30 - 16:00
| |
Heldækkende plastinderskærme
er kendetegnet ved, at de dækker størst mulig del af hjulkassen og mest muligt
af skærmkanten. Det betyder, at næsten alle kroge og kanter bliver dækket og
dermed beskyttet mod påvirkning fra hjulsprøjt med eventuel saltvand og grus, og
man opnår derfor en rusthæmmende virkning.
Da grus og sten nu ikke kan
ramme selve metaldelen (hjulkassen), vil støjniveauet blive reduceret.
Afprøvning hos FDM af en Hyundai Getz med monterede plast inderskærme
viste, at den oplevede støj på bagsædet blev halveret - de virker
altså støjdæmpende med større komfort til følge. Se eventuelt artikel i
FDM Motor fra april 2004.
Fordi lakken på
skærmkanterne ikke bliver sandblæst af grus fra hjulene, kommer der som
en sidegevinst ingen lakskader på kanterne. Bilen vil derfor holde sig
pæn meget længere.
Med
originale
filtinderskærme.
Filtskærmene dækker dårligt.
Bemærk de ubeskyttedeskærmkanter.
Våd
filtskærm. Kommentarer
overflødige
Heldækkende plastskærme.
God dækning. God beskyttelse også
af skærm-
kanterne
Filtinderskærme er en
opfindelse, som flere og flere bilmodeller udstyres med til
støjdæmpning. De er udmærkede støjdæmpere, men de er katalysator for
rust, idet de efter nogen tids hjulsprøjt bliver raspet op af småsten
fra vejen og derfor begynder at suge vand. Nogle filtinderskærme er
fremstillet af så uegnet materiale, at de suger vand allerede som helt
nye. Filtskærme bør udskiftes til plastinderskærme, hvis det er muligt.
FAKTA: En bil, der
tidligt er monteret med heldækkende plastinderskærme kombineret med en
grundig rustbeskyttelse, vil bevare et pænt ydre og en god brugsværdi i
mange år
-->